Buiten kantooruren met spoed een huisarts nodig?

Nu open

We zijn vandaag open tot ma 08:00.

0252 - 240 212

Altijd eerst bellen voordat u naar de huisartsenpost komt.

De Huisartsenpost Duin- en Bollenstreek biedt zorg aan alle patiënten van  aangesloten huisartsen in:

  • Hillegom
  • Katwijk
  • Lisse
  • Noordwijk
  • Noordwijkerhout
  • Oegstgeest
  • Rijnsburg
  • Sassenheim
  • Voorhout
  • Warmond
  • De Zilk

Moet ik naar de dokter?

Als u twijfelt of u direct een huisarts nodig heeft, kunt u met behulp van de app ‘Moet ik naar de dokter?’ zelf beoordelen of het nodig is om  een huisarts te raadplegen. Deze app is goedgekeurd door het Nederlands Huisartsen Genootschap. Weet u niet zeker of u kunt wachten totdat de praktijk van uw eigen huisarts weer open is, dan kunt u de huisartsenpost bellen voor advies.

naardedoktor

Zo werkt de Huisartsenpost Duin- en Bollenstreek
Buiten kantooruren met spoed een huisarts nodig?
Bel 0252 240 212
De telefoon wordt beantwoord door een triagist (=gespecialiseerde doksterassistent)
Aan de hand van vragen bepaalt de triagist ernst en urgentie
Is het leven van de patiënt in gevaar?
JA NEE
Er komt met spoed een ambulance naar u toe U krijgt

  1. Zelfzorgadvies
  2. Een afspraak in de huisartsenpost
  3. Een afspraak voor een visite
  4. Terugverwijzing naar uw eigen huisarts

1. Zelfzorgadvies

Bij veel eenvoudige aandoeningen en kleine verwondingen is zelfzorg goed mogelijk. Daarvoor is geen bezoek aan de huisartsenpost nodig. De triagist geeft u in dat geval een zelfzorgadvies. Ook kunt u voor zelfzorgadviezen terecht op www.thuisarts.nl.

 

2. Afspraak in de huisartsenpost

Als de triagist beoordeelt dat u moet worden gezien door een huisarts, dan maakt zij met u een afspraak. U moet zelf voor vervoer naar de huisartsenpost zorgen. Bij binnenkomst meldt u zich bij de balie. De triagist zal u vragen om uw legitimatie (paspoort of rijbewijs), verzekeringsgegevens en Burgerservicenummer (BSN). Het BSN staat op uw verzekeringspas en op het rijbewijs. Ook checkt de triagist welke medicatie u gebruikt. Neem als het mogelijk is een actueel medicatie-overzicht mee of anders de medicatieverpakking(en).

Het kan voorkomen dat u niet op de afgesproken tijd geholpen kunt worden. Spoedsituaties krijgen altijd voorrang. Wij vragen hiervoor uw begrip.

 

3. Visite aan huis

De visitearts komt alleen naar u toe als u om medische redenen niet naar de huisartsenpost toe kunt komen. Op de huisartsenpost zijn de mogelijkheden voor onderzoek en behandeling immers groter. De triagist beoordeelt samen met de huisarts of een visite wordt afgelegd en maakt met u een afspraak. De visitearts komt altijd samen met een chauffeur. De chauffeur kan de huisarts assisteren bij medische handelingen.

 

4. Terugverwijzing naar de eigen huisarts

In geval u wordt terugverwezen naar uw eigen huisarts, belt u op de eerstvolgende werkdag voor een afspraak naar de praktijk van uw eigen huisarts.